dissabte, 19 de gener del 2013

????????????????????

Hauran fet cim avui? el faran demà? Quins nervis "madre mía". Que algú ens digui quelcom.

Estos walkies, segur que son de los "chinos", garantia 24 h. Crec que tots nosaltres estem més intrigats i nerviosos que ells, i potser millor així. Amics us estem donant molts i molts ANIMS, tots plegats. Estic cada 2x3 fent F5 (actualitzant) el hotmail, però res, no surt cap e-mail del Lanko, de los cojon?? (amb perdò)

Tenim moltes ganes d'escoltar i escriure: "HEM FET CIM". Va som-hi que volem un 4 de 7, i no és pas un castell. 

Aparentment la meteo d'avui i demà son iguals, vent entre 10 i 20 Km/h, nevada feble, i un fred del "carajo", uns -10 Cº; tot això a 6000 mts, i a dalt al cim una mica més de vent cap als 30 km/h i més fred, uns -16 Cº. Lo pitjor es de cara a dilluns al vespre que s'espera una gran nevada que pot deixar uns 50 cm de gruix (ara, res comparat amb el Pirineu aquests dies, jeje). 

Descripció del jaque mate:

Des del "Portezuelos de los Vientos" afrontem el "Gran Acarreo",  part que un cop superada dóna molta força psicològica, ja que majoritàriament qui supera aquesta part del recorregut acaba superant també la Canaleta d'accés al Cim.   Per superar la Canaleta cal encarar-la per la dreta, és una tartera amb majúscules, d'uns 50 a 100 metres d'amplada i 30 -- 35º de pendent, millor trobar-la amb neu que haver d'afrontar el calvari pedregós, però  la neu pot estar congelada en aquest sector i per això es probable l'ús de grampons . Sense neu, és tracta d'una tartera amb grans roques inestables amb un desnivell d'uns 400 metres."La Canaleta" ha sigut des de sempre un mite. S'ha dit sempre que es guanya molt poc terreny, "que puges un pas i en retrocedeixes dos", etc., etc. El secret de "la Canaleta" es pujar-lo molt calmat i utilitzant pals d'esquí telescòpics per no perdre l'equilibri i malgastar així energia. S'ha d'afrontar aquest tram saben que el cim es a tocar. Aquí l'altitud és ja de 6500-6700 mts i la manca d'oxigen resulta evident i la respiració ho acusa.
Al final de la Canaleta, tallada contra el cel, esta el cim principal lleugerament a l'esquerra, el "Filo del Guanaco", fil que uneix els dos cims de l'Aconcagua ens hi dona accés. El cim N és el més alt a 6962 mts. per damunt de tot el que ens envolta !!!!

La Canaleta, desde abaix i sense neu
La Canaleta des de el cim
Habrán hecho cima hoy? lo harán mañana? Qué nervios "madre mía". Que alguien nos diga algo.

Estos walkies, seguro que son de los "chinos", garantía 24 h. Creo que todos nosotros estamos más intrigados y nerviosos que ellos, y quizá mejor así. Amigos os estamos dando todos muchos y muchos ÁNIMOS. Estoy cada 2x3 haciendo F5 (actualizando) el hotmail, pero nada, no sale ningún e-mail del Lanko, de los cojon?? (Con perdón)

Tenemos muchas ganas de escuchar y escribir: "HEMOS HECHO CUMBRE". Va vamos que queremos un 4 de 7, y no es un"castell".

Aparentemente la meteo de hoy y mañana son iguales, viento entre 10 y 20 Km/h, nevada débil, y un frío del carajo, unos -10 C º, todo ello a 6000 mts, y arriba en la cima un poco más de viento hacia los 30 km/h y más frío, unos -16 C º. Lo peor es de cara al lunes por la noche que se espera una gran nevada que puede dejar unos 50 cm de espesor (ahora, nada comparado con el Pirineo estos días, jeje).

Descripción del jaque mate:

Desde el "Portezuelos de los Vientos" afrontamos el "Gran Acarreo", parte que una vez superada da mucha fuerza psicológica, ya que mayoritariamente quienes superan esta parte del recorrido termina superando también la Canaleta de acceso a la Cumbre. Para superar la Canaleta hay encararla por la derecha, es una tartera con mayúsculas, de unos 50 a 100 metros de anchura y 30 - 35 º de pendiente, mejor encontrarla con nieve que tener que afrontar el calvario pedregoso , pero la nieve puede estar congelada en este sector y por ello es probable el uso de crampones. Sin nieve, se trata de una tartera con grandes rocas inestables con un desnivel de unos 400 metros. "La Canaleta" ha sido desde siempre un mito. Se ha dicho siempre que se gana muy poco terreno, "que subes un paso y en retrocedes dos", etc., etc. El secreto de "la Canaleta" es subirla muy calmadamente y utilizando palos de esquí telescópicos para no perder el equilibrio y malgastar así energía. Se debe afrontar este tramo sabiendo que la cumbre se a tocar. Aquí la altitud es ya de 6500-6700 mts y la falta de oxígeno resulta evidente y la respiración lo acusa.

Al final de la Canaleta, cortada contra el cielo, esta la cima principal ligeramente a la izquierda, el "Filo del Guanaco", hilo que une los dos cumbres del Aconcagua que nos da acceso. La cima N es la más alta en 6962 mts. por encima de todo lo que nos rodea!

5 comentaris:

  1. Diossssss!!!!!!!!!
    Això no es una canaleta sino un monstre, espero i desitjo que la trobin amb neu (buffff quanta pedra)
    Gracies Txema per les imatges i descripció detallada que ens fas arribar aquests dies que no tenim contacte directe amb ells, l'espera és fa més suportable.
    Manel i Marina

    ResponElimina
  2. Madre mía!! Cuánta ansia viva!!!!! Muertos de ganas de saber ya algo y saberos con la cima en el bolsillo, seguro que sí!!! Sois los mejores!!!
    El cuanto al frescacho, me solidarizaré con vosotros, con mínimas de 27 bajo cero para mañana!!!
    Un abrazo muy fuerte!

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Venga que ya la estaís rozando os queda poco.
    Sois los mejores.

    UN ABRAZO MUY FUERTE Y MUCHA SUERTE

    ResponElimina
  5. Txema, fas una descripció com si hi haguéssis estat, felicitats!
    Quins nervis déu meu! Però la meva intuició em diu que ahir van fer cim, espero no equivocar-me! Estem a l'espera de noticíes!
    Enric i Carme

    ResponElimina