dimecres, 15 de juny del 2011

ACLIMATACIO A LES ROQUES DE LENTZ

Suposem que ahir tots van pujar al C1 i que estan d’allò més forts. Avui ha tocat també aixecar-se d’hora i fer una “pujadeta” per aclimatar fins a les denominades roques de Lentz a 4800 mts. Ha sigut el primer dia en contacte amb la neu i el gel, que no els abandonarà fins al cim. Esperem que s’hagin adaptat correctament a l’increment d’alçada i la disminució d’oxigen. Tenint en compte les seves experiències en alçades molt superior a aquestes, no té que suposar cap problema. Exceptuant al nou expedicionari, el Xavier que s’ha estrenat en aquesta alçada, i com que no tenen cava (imagino) no ho poden celebrar com déu mana. Que ho deixin per quan arribin a Igualada, i així podem beure tots.











Ara bé el temps no els haurà acompanyat gaire, de ben segur que sobre els 4400 mts la neu ha fet acte de presència, junt amb una mica de vent, fent de tot plegat una visibilitat no gaire bona. Esperem que la seva experiència els hagi ajudat a evitar les esquerdes que en aquesta zona hi son presents. Cal dir que en aquesta serralada on està ubicat l’Elbrus els canvis de temps son imprevisibles i ràpids, donant un grau de dificultat extra.











Supongamos que ayer todos subieron al C1 y que están de lo más fuertes. Hoy ha tocado también levantarse temprano y hacer una "subidita" para aclimatarse hasta las denominadas rocas de Lentz a 4800 mts. Ha sido el primer día en contacto con la nieve y el hielo, que no los abandonará hasta la cima. Esperamos que se hayan adaptado correctamente al incremento de altura y la disminución de oxígeno. Teniendo en cuenta sus experiencias en alturas muy superiores a estas, no tiene que suponer ningún problema. Exceptuando al nuevo expedicionario, Xavier, que se ha estrenado en esta cota, y como no tienen cava (imagino) no lo pueden celebrar como dios manda. Que lo dejen para cuando lleguen a Igualada, y así podremos beber todos.

Ahora bien el tiempo no les habrá acompañado mucho, seguro que sobre los 4400 mts la nieve ha hecho acto de presencia, junto con un poco de viento, originando una visibilidad no muy buena. Esperamos que su experiencia les haya ayudado a evitar las grietas que en esta zona están presentes. Hay que decir que en esta cordillera donde está ubicado el Elbrus los cambios de tiempo son imprevisibles y rápidos, dando un grado de dificultad extra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada