diumenge, 20 de gener de 2013

NOTÍCIES I NOU PLANNING DESDE PLAZA DE MULAS


Bones companys, finalment la finestra que esperàvem per dissabte-diumenge no ha estat tal. El dissabte era massa just i en el nostre procés d'aclimatació no ho podíem contemplar, per tant esperàvem per si el diumenge (avui) estigués bé poder pujar, però donaven una meteo molt dolenta, per tant hem considerat millor deixar passar els dos dies de mal temps ( diumenge i dilluns) i atacar de cara a dimarts dimecres de la setmana vinent. Per tant hem baixat a Plaza de Mulas a descansar i dormir bé.

Ara, tot fa pensar que en el nostre nou programa ens porta a atacar el cim el dimecres 23 ( 16 anys després que l´enric casellas fes cim ¡!!!!( ell ho va fer al 100 de la primer ascensió a l´aconcagua). En tot cas el programa passa per pujar demà dilluns a Nido de Condores, el dimarts a cólera, i atacar dimecres, per tornar a dormir a cólera. Això vol dir que el dijous  24 estariem a Plaza de Mulas novament.  Si hi ha alguna variació us ho farem saber (esperem). Podeu consultar les dades de la meteo a la pagina de la meteo que tenim linkada, que es la mateixa que fan servir aquí ( per dimarts 10/20 km/h de vent que es el més important).

El que hem fet fins ara ha estat pujar el dimecres a Canada a dormir ( ja havíem fet un porteig de menjar i gas el dimecres) el dijous varem pujar a Nido per quedar-nou-s'hi , on varem estar fins dissabte( es a dir hem passat dos nits a Nido a 5550) per tant el nostre procés d'aclimatació ja es òptim. Aquestes nits a Nido no hem passat fred, encara que alguna d'elles diuen que ha estat de -30, però nosaltres no ho hem notat. Ahir a nido vàrem presenciar l'evacuació d' una persona, per tant cal vigilar molt a la muntanya xq hi ha molta gent que esta baixant per falta d'aclimatació, males sensacions, esgotament .... ....... per tant cal anar amb molt de cap a la muntanya.

Avui diumenge, sabem que dels companys fets aquí a plaza, ahir dissabte van aprofitar la finestra i  dels 5 chilens sembla que 2 han fet cim, dels companys argetins, 3 dels 3 també han fet cim, també, que dos chilens ( Ernesto Olivares(alpinista reconegut a chile) y Arturo) han fet cim des de Nido (veure fotos).

Nosaltres esperem el nostre moment amb moltes ganes i il·lusió, esperem que la muntanya es presti a deixar-nos pujar i poder gaudir del seu cim. Esperem si tot va be, el dimecres a la matinada, sobre les 4 sortirem a fer cim, i en 8/10 hores poder arribar-hi, us ho farem saber el mes ràpidament possible ....... tenim moltes esperances que la meteo ens acompanyi !!!.

Avui hem fet chequing al metge novament i estem en plenes facultats per tant..... amunt i força !!

Moltes gràcies a tothom i molts records ¡!!

Aquí teniu unes quantes fotos.

Subiendo a Canadá
Tienda en Canadà

Campamento Nido de Condores
Cocinitas en Nido de Condores
Un saludo desde Nido de Condores
Jamoncito en Plaza de Mulas
Arturo, Ernesto, Oscar (chileno), Oscar, Salvi, Carlos e Iván
Buenas compañeros, finalmente la ventana que esperábamos para el sábado-domingo no ha sido tal. El sábado era demasiado justo y en nuestro proceso de aclimatación no lo podíamos contemplar, por tanto esperábamos por si el domingo (hoy) estuviera bien, poder subir, pero daban una meteo muy mala, por lo tanto hemos considerado mejor dejar pasar los dos días de mal tiempo (domingo y lunes) y atacar de cara al martes-miércoles de la próxima semana. Por lo tanto hemos bajado a Plaza de Mulas a descansar y a dormir bien.

Ahora, todo hace pensar que en nuestro nuevo programa nos lleva a atacar la cumbre el miércoles 23 (16 años después de que nuestro amigo y compañero Enric Caselles hiciera cima ¡! (Él lo hizo en el 100 de la primera ascensión Aconcagua ). En todo caso el programa pasa por subir mañana lunes a Nido de Cóndores, el martes a Cólera, y atacar miércoles, para volver a bajar y dormir en Cólera. Esto quiere decir que el jueves 24 estaríamos nuevamente en Plaza de Mulas. Si hay alguna variación os lo haremos saber (esperemos). Podeís consultar los datos de la meteo en la pagina de la meteo que tenemos linkada, que es la misma que utilizan aquí (para el martes 10/20 km / h de viento que es el más importante).

Lo que hemos hecho hasta ahora ha sido subir el miércoles a Canada a dormir (ya habíamos hecho un porteo de comida y gas el miércoles) el jueves subimos a Nido, donde estuvimos hasta el sábado (es decir hemos pasado dos noches en Nido a 5550), por lo tanto nuestro proceso de aclimatación ya es óptimo. Estas noches en Nido no hemos pasado frío, aunque en alguna de ellas dicen que se ha estado a -30Cº, pero nosotros no lo hemos notado. Ayer en Nido fuimos testigos de la evacuación de una persona, por lo  que hay que vigilar mucho en la montaña. Hay mucha gente que esta bajando por falta de aclimatación, malas sensaciones, agotamiento .... ....... por lo tanto, insistimos hay que tener respeto y cuidado en la montaña.

Hoy domingo, sabemos que de los compañeros hechos aquí en Plaza, ayer sábado aprovecharon la ventana y de los 5 chilenos, parece que 2 han hecho cumbre, de los compañeros Argentina, 3 de 3 también han hecho cumbre y que dos chileno (Ernesto Olivares ( alpinista reconocido en Chile) y Arturo) han hecho cumbre desde Nido (ver fotos).

Nosotros esperamos nuestro momento con muchas ganas e ilusión, esperamos que la montaña se preste a dejarnos subir y poder disfrutar de su cima. Esperamos si todo va bien, el miércoles por la madrugada; sobre las 4 saldremos a hacia la cumbre, y en 8/10 horas esperamos poder llegar. Os lo haremos saber lo mas rápidamente posible ....... tenemos muchas esperanzas de que la meteo nos acompañe!.

Hoy, de nuevo hemos hecho chequing en el médico, y estamos en plenas facultades, como toros, por tanto .....  pa arriba y fuerza!

Muchas gracias a todos y muchos recuerdos ¡!

8 comentaris:

  1. Por lo que se ve, yo se de dos que se lo están pasando pero que muy bién, y no digo sus nombres, eh, Iván y Carlos. Entre sonrisas y jamoncitos anda el juego. Pero que mala es la envidia. A disfrutar se ha dicho.

    Raquel, Ester, Júlia i Txema.

    ResponElimina
  2. Ei nois, és d'intel.ligents fer un pas enrera per fer-ne dos endavant si volem aconsseguir l'objeftiu sense perdre el seny.
    Que la força us acompanyi quan arribi el moment decissiu.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Esperem la muntanya i les seves condicons siguin els vostres aliats per l'atac al CIM! Molta sort! Des d'Obrint Via i des del CIC us enviem tota la FORÇA del nostre sentiment!

    ResponElimina
  4. Ya veo que os lo pasáis pipa chavales!!! Y yo preocupada...
    Bueno, pues a por todas!! Deseo que el próximo miércoles suerte y meteo estén de vuestro lado, porque merecéis haceros con esa cima por vuestro trabajo y esfuerzo! Estaremos muy pendientes de vosotros.
    ¡¡¡¡¡ÁNIMO Y SUERTE!!!!!!!

    ResponElimina
  5. Ànims, que segur que el dimecres feu cim !!!!
    Però sempre amb molta cura, s'ha de ser intel·ligent !!!

    Força per tots i una abraçada.

    Lluís

    ResponElimina
  6. Hola Óscar! Soy Toni Martín, alumno tuyo de hace 3 años casi.. Vaya aventura más bonita que estáis haciendo, mucha suerte pra el miércoles y espero que os podáis quitar esos nervios de encima! Muchos ánimos a todos! Pit i collons!!!!

    Muchos saludos y recuerdos!

    Toni Martín.

    ResponElimina
  7. Hola! Molts ánims i a veure si el temps us acompanya per poder coronar el CIM!!!
    Molts records,

    Albert Solanes

    ResponElimina
  8. Per què mengeu pernil??? on estan les llenties i el puré de patates? jejeje
    Fora bromes, seguiu així, amb cap, ànims i força, i amunt!!

    ResponElimina